راه آهن اینترنت آرایشگر سرگرمی پیرزن

راه آهن: اینترنت آرایشگر سرگرمی پیرزن آرایش سرگرمی چه خبر از کجا ؟ باور میکنی یا نه ؟

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است / سیف

    رئیس کل بانک مرکزی می گوید: اقدام بانک مرکزی جهت ساماندهی قیمت سود در شبکه بانکی مشمول بر دو مرحله هست؛ در مرحله نخست قیمت سودهای مصوب شورای پول و اعتبار تثبیت

    گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است / سیف

    سیف: گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است

    عبارات مهم : مرکزی

    رئیس کل بانک مرکزی می گوید: اقدام بانک مرکزی جهت ساماندهی قیمت سود در شبکه بانکی مشمول بر دو مرحله هست؛ در مرحله نخست قیمت سودهای مصوب شورای پول و اعتبار تثبیت می شود و در مرحله بعد که در آینده انجام می دهیم، نوبت به قیمت تسهیلات می رسد.

    به گزارش ایرنا، «ولی اله سیف» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعضی می گویند در وقت 10 روزه ای که بانک مرکزی جهت شروع اجرای بخشنامه الزام رعایت قیمت سود داد، منابع از بعضی بانک ها به بعضی دیگر از بانک ها رفته است که این مطلب خیلی تائید نمی شود.

    گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است / سیف

    وی تاکید کرد: صف هایی که در آن روزها در بعضی بانک ها تشکیل شد، جهت ایین بود که صاحبان سپرده نسبت به تعیین وظیفه سپرده خود اقدام کنند.

    رئیس شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در گذشته یک تداخل جدی بین سپرده های کوتاه مدت روزشمار و سپرد های بلند مدت یکساله وجود داشت؛ در این وقت 10 روز این حساب ها تعیین وظیفه شدند و مردم تصمیم گرفتند یکساله بماند یا کوتاه مدت روزشمار باشد که این کار جهت آینده اقتصاد ما هم مهم است و علاقه مند بودیم سریعتر این کار براق شود تا ببینیم گردش منابع بانکی در یکسال آینده چگونه است.

    رئیس کل بانک مرکزی می گوید: اقدام بانک مرکزی جهت ساماندهی قیمت سود در شبکه بانکی مشمول بر دو مرحله هست؛ در مرحله نخست قیمت سودهای مصوب شورای پول و اعتبار تثبیت

    سیف با بیان اینکه اکنون شرایط مثبتی در این زمینه دیده می شود، اظهار داشت: بانک مرکزی اکنون کنترل ها و نظارت های خود را تقویت می کند تا هیچ بانکی نتواند از این دستورالعمل تخلف کند و بتوان مبنای مناسبی بوجود آورد که بتوان در مرحله بعد قیمت تسهیلات را تثبیت کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که بعضی بانک ها با ارسال پیامک به مشتریان خود اعلام کرده اند که قیمت سود حساب آنها را تا 6 ماه آینده با قیمت 21 درصد محاسبه می کنند، تاکید کرد: اگر چنین بانک هایی وجود داشته باشند، به طور قطع متخلف تلقی و با آنها قاطعانه برخورد می شود.

    سیف گفت: به هیچ وجه اجازه تخلف به بانک ها داده نمی شود؛ بسیاری از همکاران من به صورت بازرس در شعب رفت و آمد می کنند و زیر نظر دارند و این کنترل باعث می شود انضباط کامل را نظام بانکی رعایت کند.

    گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است / سیف

    ** بانک مرکزی اجازه نمی دهد بازار طلا با مسئله مواجه شود

    از مدیر کل بانک مرکزی راجع به زیاد کردن قیمت طلا و سکه در بازار آزاد و اینکه گفته می شود بخشی از آن بخاطر کم شدن قیمت سود بانکی بوده هست، پرسش شد که توضیح داد: راجع به کم شدن قیمت سود بانکی همه جوانب کار دیده شده است هست. تا پیش از 11 شهریور حساب های یکساله تعیین وظیفه شد و اگر سپرده گذار پیش از سررسید یکساله برداشت کند، قیمت سود آن از وقت ابتدا 10 درصد کم کردن می یابد.

    وی افزود: بر این اساس حرکت منابع از نظام بانکی به دیگر بازارها نمی تواند انجام شود.

    رئیس کل بانک مرکزی می گوید: اقدام بانک مرکزی جهت ساماندهی قیمت سود در شبکه بانکی مشمول بر دو مرحله هست؛ در مرحله نخست قیمت سودهای مصوب شورای پول و اعتبار تثبیت

    سیف همچنین گفت: بانک مرکزی ظرفیت ورود جدی به بازار طلا را دارد و به هیچ وجه اجازه نمی دهد در بازار طلا مشکلی ایجاد شود؛ کما اینکه ذخایر طلای ما در حد بالاترین در دوره گذشته است و نگرانی در این باره نیست.

    ** قیمت سود علی الحساب مبنای شرعی دارد

    گام بعدی، الزام بانک ها به رعایت قیمت سود تسهیلات است / سیف

    رئیس کل بانک مرکزی راجع به اینکه بعضی معتقدند قیمت سود علی الحساب مبنای شرعی ندارد، گفت: فکر نمی کنم هیچ کس نسبت به مبنای شرعی سود علی الحساب ایرادی داشته باشد لیکن فلسفه این کار به مفاهیم بانکداری بدون ربا باز می گردد که می گوید هیچ گونه سود قطعی را نمی شود قبل از دوره مالی به صاحب سپرده بدهیم.

    سیف با تاکید بر اینکه نمی توان قیمت سود قطعی محاسبه کرد، گفت: از آنجا که صاحب سپرده ممکن است در طول دوره ای که پول خود را نزد بانک گذاشته نیاز به درآمد مستمری داشته باشد و بخواهد از سود آن استفاده کند، مکانسیم سود علی الحساب آینده نگری شده است و شورای نگهبان نیز در سال های 63 و 64 آن را قبول کرده است.

    وی در عین حال اظهار داشت: آنچه می تواند در این زمینه ایجاد اشکال کند، ایحاد مسابقه کاذب در شکل گیری قیمت های سود است و از این رو مورد نیاز است بانک ها و موسسه های اعتباری مبنای مهم خود را بر سودی که اطمینان دارند قابل تحقق هست، بگذارند.

    سیف این کار را نیازمند بررسی دقیق قیمت های سود علی الحساب در بانک ها و تصویب آن در هیات های مدیره دانست و گفت: قیمت سود علی الحساب نباید از رقم سودی که در آخر سال مالی محاسبه می شود، زیاد باشد وگرنه احجاف به حقوق سهامداران خواهد بود.

    *هدف تخصیص بهینه منابع جهت تحرک بخشی به تولید است

    رئیس کل بانک مرکزی راجع به حمایت شبکه بانکی از کارآفرین نیز گفت: سیاست شورای پول و اعتبار که بانک ها آن را اجرا می کنند، تخصیص درست منابع به فعالیت هایی است که می تواند منجر به بیشترین رشد و اشتغال و رفاه اجتماعی شود.

    سیف یادآور شد که بخشی از منابع بانکی کشور به علت انجماد دارایی ها قفل شده است و بانک ها نمی توانند از میزان موجود تسهیلات بیشتری دهند و از این رو تلاش می شود منابع بهینه تخصیص یابد و به فعالیت هایی پرداخت شود که می تواند بیشترین رشد را در فعالیت های اقتصادی ایجاد کند و بیشترین اثر را در کارآفرین داشته باشد.

    وی اظهار داشت: با همین سیاست پارسال سیاست حمایت از بنگاه های کوچک و میانگین انجام شد که اثرات مثبتی داشت لیکن اینگونه واحدهای تولیدی به علت پراکندگی در کل کشور، اشتغال و تحرک اقتصادی را به اقصی نقاط کشور می برند.

    سیف ادامه داد: پارسال پرداخت 160 هزار میلیارد ریال به بنگاه های کوچک و میانگین نشانه گذاری شده است بود که 175 هزار میلیارد ریال پرداخت شد و امسال نیز 500 هزار میلیارد ریال جهت این کار آینده نگری شده است است.

    وی گفت: قرار است از 500 هزار میلیارد ریال آینده نگری شده، 200 هزار میلیارد ریال به بنگاه های کوچک و متوسط، 100 هزار میلیارد ریال جهت نوسازی و بهسازی خطوط تولید فرسوده و 200 هزار میلیارد ریال با همکاهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد اشتغال اعم از خانگی و روستایی تخصیص داده شده است یابد.

    **توسعه همکاری بانکی با آفریقای جنوبی

    رئیس کل بانک مرکزی راجع به امضای یادداشت تفاهم همکاری بانکی با آفریقای جنوبی نیز گفت: پیش نویس ایین تفاهم نامه تهیه شده است تا در جریان سفر رییس جمهوری کشورمان به آفریقای جنوبی به امضای رییسان کل بانک مرکزی دو کشور برسد.

    وی توسعه روابط بانکی را پیش نیاز توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور ارزیابی کرد.

    واژه های کلیدی: مرکزی | منابع | تسهیلات | سال آینده | سود بانکی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار