راه آهن اینترنت آرایشگر سرگرمی پیرزن

راه آهن: اینترنت آرایشگر سرگرمی پیرزن آرایش سرگرمی چه خبر از کجا ؟ باور میکنی یا نه ؟

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی از آمادگی بهشت زهرا جهت تطهیر15هزار متوفی تا غیر واقعی بودن پدیده هارپ در زلزله

    پدر علم زلزله شناسی گفت: با اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران سابقه لرزه خیزی بسیاری دارد ولی همچنان عزمی راسخ در پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله وجود ندارد و در

    از آمادگی بهشت زهرا جهت تطهیر15هزار متوفی تا غیر واقعی بودن پدیده هارپ در زلزله

    از آمادگی بهشت زهرا جهت تطهیر15هزار متوفی تا غیر واقعی بودن پدیده هارپ در زلزله

    عبارات مهم : ایران

    پدر علم زلزله شناسی گفت: با اینکه پایتخت کشور عزیزمان ایران سابقه لرزه خیزی بسیاری دارد ولی همچنان عزمی راسخ در پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله وجود ندارد و در پایتخت کشور عزیزمان ایران بالغ بر هزار گسل وجود دارد ولی هنگامی که صحبت از گسل های پایتخت کشور عزیزمان ایران می شود همگان نام دو یا سه گسل را می شناسند و این نشان می دهد که عزمی جهت شناسایی گسل های دیگر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد.

    به گزارش ایسنا، نشست هم اندیشی بررسی لرزه خیزی تاریخی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در دفتر پژوهش های تاریخی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور پروفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی ، دکتر پیمان حسین محسنی شهردار منطقه 12 ، دکتر محمد آریا منش عضو هیات علمی دانشگاه و معاون سابق شرکت مدیریت بحران کشور، دکتر مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله و دکتر سعید خال مدیر عامل شرکت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

    بهرام عکاشه در ابتدای این نشست به تاریخ لرزه نگاری در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران پرداخت و گفت : در طول تاریخ، شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شاهد زلزله های گوناگونی بوده است که از جمله می توان به زلزله سال 743 میلادی اشاره کرد.

    پدر علم زلزله شناسی با بیان اینکه با این وجود باید گفت پایتخت کشور عزیزمان ایران دارای سه گسل عمده است که مشمول بر گسل شمال ، جنوب و مشا فشم است که در صورت فعال شدن می توانند زلزله هایی با 8 و 9 درجه مرکالی ایجاد کنند، گفت: اگر گسل ری (جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران ) و شمال فعال شوند منزل ای در پایتخت کشور عزیزمان ایران باقی نمی ماند.

    وی با بیان اینکه پیشگیری از خطر عالی ترین راه مقابله با بلایای طبیعی است و من هیچگاه از زلزله نمی ترسم آیا که هر لحظه آماده ام، ادامه داد: متاسفانه در این زمینه همگان ، از مسئولان گرفته تا مراکز علمی دچار سهل انگاری شده است اند و اگر گسل ری فعال شود منزل ای در منطقه 12 سالم باقی نمی ماند و از اینرو باید نگاه خاص ای به این منطقه از این حیث شود.

    قوانین محدود کننده نمی گذارد بافت فرسوده منطقه نوسازی شود

    پیمان حسین محسنی شهردار منطقه 12 نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه رویدادهای اینچنینی با اینکه حساسیت زیادی ایجاد می کنند ولی خیلی سریع هم فراموش می شوند. افزود : سال گذشته بود که اتفاق پلاسکو رخ داد، همه دستگاه ها حساس شدند، افکار عمومی نیز مطالبه گر بودند تا ایمنی ساختمان ها احراز شود. ولی این عنوان از سوی دستگاه ها به فراموشی سپرده شد و متاسفانه در مورد زلزله هم همین امر صادق است.

    شهردار منطقه 12 اظهار کرد: دستگاه نظارت شهرداری کلی است در حالی که باید دستگاه های دیگر از قبیل شرکت نظام مهندسی و نیز دستگاه های قانون گذار و مجری نسبت به مسائلی از قبیل ایمنی ساختمان ها حساسیت بیشتری به خرج دهند و امروز عوض کردن اقلیم خود یکی از مواردی است که موجبات بروز بعضی بلایا می شود آیا که با ازدیاد حرارت و بارگذاری جمعیت بیش از ظرفیت عوض کردن اقلیم رخ خواهد داد.

    محسنی با بیان اینکه در حالی که ما می توانیم مناطق امن جهت زلزله تعریف کنیم متاسفانه شاهد هستیم که شهر هایی با فاصله چند کیلیومتری از گسل ها ساخته می شود؛ خاطر نشان کرد: منطقه 12 دارای 598 هکتار بافت فرسوده است ولی متاسفانه این بافت فرسوده با بافت تاریخی این منطقه عجین شده است و وجود قوانین شرکت میراث فرهنگی باعث شده است است که بسیاری از بافت های فرسوده این منطقه نوسازی نشوند و همین امر است که ترساندن زلزله جهت این منطقه را جدی می کند.

    پل صدر آیا ساخته می شود هنگامی که می دانیم در نزدیکی گسل است

    فاصله از گسل شاخص اثر گذار بر قیمت مسکن

    در ادامه این نشست محمد آریا منش عضو هیات علمی دانشگاه و معاون سابق شرکت مدیریت بحران کشور نیز گفت : نگرانی از زلزله زیاد جنبه مدیریتی دارد آیا که ما تعریف درستی از بحران نداریم و متعاقب آن ساختار صحیحی جهت شرکت مدیریت بحران تعریف نکرده ایم.

    وی با بیان اینکه نباید این شرکت بر اساس تناوب مدیریت بحران تعریف شود تصریح کرد: ما در آینده نگری و پیشگیری از زلزله تقریبا کاری نکرده ایم آیا که شرکت مدیریت بحران ما یک شرکت منسجم و اثر گذار نیست و اتفاقا در این شرایط کمترین تقصیرها متوجه دستگاه هایی مانند شهرداری است آیا که شهرداری ها مجری سیاست های کلان هستند.

    آریا منش همچنین از عدم توجه به مراکز علمی و دانشگاهی گلایه کرد و گفت: در زمینه آموزش و پژوهش کمترین توجه و مطالبه از جامعه علمی نمی شود و تقریبا هیچ مرکز تصمیم گیری بر عهده مراکز علمی گذاشته نمی شود و در حال حاضر شرکت مدیریت بحران ما یک شرکت تخصصی نیست و مادامی که چنین است مدیریت بحران ما خود دچار بحران است . شما ببینید آیا پل صدر ساخته می شود در حالی که می دانیم این محدوده نزدیک گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

    وی ادامه داد: ما هنوز شناسنامه گسل های پایتخت کشور عزیزمان ایران را نداریم و این وظیفه شهرداری نیست؛ بلکه شرکت زمین شناسی و وزارت علوم است که باید این مهم را از مراکز علمی مطالبه کنند و امروز علاوه بر زلزله عوامل ترساندن زای متعددی در شهر وجود دارد که ناشی از عدم تخصص گرایی در شرکت مدیریت بحران می باشد. الکتریسیته ساکن ناشی از نویزهای دکل های مخابراتی ، گرمایش ناشی از مصرف گازهای خانگی و مسائلی از این قبیل ناشی از عدم مدیریت بحران است.

    آریا منش همچنین اظهار کرد: باید جهت تمامی محلات شناسنامه مخاطرات طبیعی و نقشه های گسلی تهیه شود. مردم باید بدانند کجا منزل می خرند. باید شاخصه هایی مانند فاصله از گسل، جَوی و بافت فرهنگی بر قیمت مسکن اثر گذار باشد . همچنین باید شناسنامه محرمانه تاسیسات مناطق نیز در شهرداری تهیه شود.

    وی افزود: ما نیازمند موسساتی هستیم که مقاومت منزل ها را اندازه گیری کنند. اگر منزل ای مقاومت مورد نیاز را نداشت سراغ سازندگان آن برویم و آنان را بازخواست کنیم. متاسفانه شهرک های اقماری که باید کمربند ایمنی پایتخت کشور عزیزمان ایران باشند خود دچار وضعی بدتر از پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند و از اینرو است که می گوییم شرکت مدیریت بحران تخصصی نداریم.

    پدیده هارپ واقعیت ندارد

    دکتر مهدی زارع استاد دانشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله نیز در این نشست گفت: در خصوص زلزله های اخیر اظهاراتی صورت گرفت که جای تامل دارد از جمله اینکه زلزله ها ناشی از پدیده هارپ است.

    وی با بیان اینکه باید بگویم پدیده هارپ واقعیت ندارد و آنچه که در زلزله های گذشته و اخیر می توان از آن برداشت علمی کرد طبیعی بوده و فعالیت های گسل ها هست، ادامه داد: آینده نگری وقت وقوع زلزله هم به طور دقیق امکان پذیر نیست. تنها وقت تقریبی آن را بر اساس فعالیت های گسل ها می توان حدس زد.

    زارع افزود: در 120 سال قبل شخص کرمانی به نام یوسف تلگرافچی از روی حرکات و لرزش های خطوط تلگرامی آینده نگری وقوع زلزله تا چند ثانیه بعد را کرده بود که متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفت، ولی به طور حتم این تنها و نخستین آینده نگری وقوع زمین لرزه در چند ثانیه بعد بوده است.

    بهشت زهرا توانایی تطهیر 15 هزار متوفی در آن واحد را دارد

    بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه 12، در این نشست همچنین سعید خال مدیر عامل شرکت بهشت زهرا گفت: آمادگی امروز شرکت بهشت زهرا تطهیر و تدفین 15 هزار متوفی در آن واحد است که البته عدد بدی نیست ولی با آنچه مورد نیاز است فاصله دارد.

    وی افزود : یکی از کارها ما در شرکت بهشت زهرا ایجاد کانون تطهیر کنندگان داوطلب بوده که در حال حاضر 400 نفر عضو دارد و توسعه و بسط این کانون در مواقع بحران بسیار اثر گذار خواهد بود .

    از آمادگی بهشت زهرا جهت تطهیر15هزار متوفی تا غیر واقعی بودن پدیده هارپ در زلزله

    واژه های کلیدی: ایران | زلزله | مدیریت | مدیریت | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار